Økonomiassistent med reference til Finance Lead 

Part time/Full time: Full time 

Employment type: Permanent employment 

Location: Høje-Taastrup 

Industry: Accounting/Finance 

Job function:  

Apply by date: 15-02-2022 

ManpowerGroup Danmark er en organisation, som er inde i en spændende og positiv udvikling. Derfor søger vi en dygtig og effektiv Økonomiassistent, der drømmer om en hverdag hvor tal og rapporter er omdrejningspunkt. Du brænder for at levere høj service og sparring til vores forretning og trives i et lille team.

I denne nyoprettede stilling vil du i samarbejde med Finance Manager og Business Service Center tilsikre, at vores daglige forretning forløber effektivt og med den forventede profitabilitet. Du vil som bindeled imellem vores Nordiske Finance Center og vores globale outsourcing partner få mange udenlandske stakeholders. Hands on opgaver og støtte til vores Billing Team og Payroll Team (LESSOR) kan også være opgaver du måske kan hjælpe os med.

Udover regnskabs- og analyseopgaver er der mulighed for at deltage i tværgående projekter bl.a. med fokus på at forbedre vores interne systemer og processer


Jobbet
Overordnet er ansvaret i denne rolle at supportere den danske Finance Manager, som du refererer til og i tæt samarbejde få hverdagen til at fungere optimalt. Af specifikke ansvarsområder kan nævnes:
  • Aktiv partner i års-, kvartals- og månedsrapportering, herunder
    • Bogføring af periodehensættelser
    • Godkendelse/kontrol af leverandørfakturaer i Trapeze
    • Opfølgning / analyser på Key Account kunder
    • Debitoropfølgning med udenlandsk AR Dept.
  • Assistere vores lokale Business Service Center medarbejder
  • Controlling og håndtering af interne adm. omk (firmabiler, kantine og lokale leje mv.)
  • Interne og eksterne revisionsforespørgsler
  • Nordic Finance og HQ Finance forespørgsler
  • Ad hoc-opgaver for forretningen / ledelsen


Du skal stille spørgsmål og være naturlig skeptisk og proaktivt udfordre forretningen og skabe mening ud af tal og analyser og ikke mindst kunne formidle det til kolleger på alle niveauer.

Din profil
Du har måske en relevant teoretisk uddannelse indenfor økonomi og 3-5 års erfaring med økonomi/regnskab fra en større virksomhed, gerne international.

Du har en veludviklet talforståelse, og at Excel er et af dine fortrukne værktøjer, samt højt niveau i den øvrige Office pakke. Du kan begå dig på engelsk og dansk i tale og skrift.

Du er en teamplayer, der motiveres af en blanding af selvstændige og fælles opgaver, og som møder andre mennesker med en positiv og hjælpsom tilgang. For at kunne lykkes i jobbet, besidder du en stor portion struktur, nysgerrighed, selvstændighed og evne til at styre dine opgaver i mål med stor grundighed og fokus på detaljen.

Vi tilbyder
ManpowerGroup Danmark består af omkring 20 kolleger. Vi sidder i et åbent kontorlandskab, hvor vi har et uhøjtideligt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone og godt humør.
Vi bidrager alle til at opgaverne løses og vi hjælpes ad på tværs af afdelingerne.

ManpowerGroup hjælper både små og store virksomheder i mange forskellige brancher under flere brands. Vi er i over 80 lande verden over, og gennem global indsigt og lokal ekspertise hjælper vi vores kunder med at få succes. ManpowerGroup er et børsnoteret (NYSE) Fortune500 selskab med hovedkvarter i Milwaukee, Wisconsin, USA. Lokalt holder vi til i Høje Tåstrup.

Se mere på www.manpowergroup.com

Ansøgning
Du er velkommen til at kontakte Christian Larsen, Senior Recruitment Consultant i ManpowerGroup, hvis du har spørgsmål til stillingen på tlf. +45 45902800.

Vi glæder os til at høre fra dig – og til at få en ny kollega i teamet.

 

Contact
Christian Larsen
+45 45 90 28 00

Attention!

ManpowerGroup and all related companies such as Experis A/S, Right Management, etc. only communicate through official channels and never contact individuals via social media like WhatsApp or Telegram. All applicants must always apply for positions via our website: https://job.experis.dk

We do not request any deposits from candidates to work as temporary workers or in any other matters, and we do not use foreign (Non-Danish) phone numbers. If you encounter such situations or have any doubts, please do not respond and contact us at: [email protected].

About Experis 

A different kind of talent company

Achieving business growth in today’s world means having the right people in place - the professional talent that sets organisations apart from their competition. That’s why companies the world over turn to Experis - a different kind of talent company. We have the deep industry knowledge to understand the challenges organisations face and the access to highly skilled professionals to help companies seize opportunities. 

Transforming challenges into opportunity. Accelerating careers. Propelling business growth. Few companies can match Experis’ scope, history of success and our reputation as the global leader in professional talent and workforce solutions. We operate in more than 50 countries and work with over 80 percent of the Fortune Global 500 deploying 38,000 skilled professionals every day. We know how to find the right professionals organisations need to grow their business. 

Experis accelerates business growth and careers by intensely attracting, assessing and placing specialized expertise in IT and other industries.
We precisely deliver in-demand talent for mission-critical positions, enhancing the competitiveness of the organizations and people we serve. We also apply our expertise to provide a suite of proven workforce solutions that improve our clients' productivity, efficiency and cost containment. 

Experis is a dedicated business unit of ManpowerGroup – a world leader in employment services for more than 60 years, and a recognized pioneer in the industry.  

facebookCreated with Sketch.