Key Account Manager til AkzoNobel Danmark 

Part time/Full time: Full time 

Employment type: Permanent employment 

Location: København 

Industry: Sales/Business Development 

Job function:  

Apply by date: 15-02-2022 

Er du passioneret sælger, og er du god til at forhandle? Trives du i en virksomhed, som vægter samarbejde på tværs højt, og hvor vi med en samlet indsats opnår resultater, så er KAM rollen hos AkzoNobel måske noget for dig!

For AkzoNobel er vi på udkig efter en ny kollega. En Key Account Manager som har hele Danmark som område, er tilknyttet kontoret i Malmø og får ansvaret for salg til et fokusområde. Som udgangspunkt arbejder du hjemmefra, og det er en fordel, hvis du bor i Københavnsområdet, da der jævnligt vil være møder på kontoret i Malmø.

Jobbet
I rollen som Key Account Manager vil du være en del af et stærkt og dedikeret team af salgskonsulenter som opererer i hele landet. Du vil få til opgave at fastholde, udvikle og servicere eksisterende kunder samt engagere nye kunder. Dine kunder er byggemarkedskæder, og du vil arbejde med stærke brands som Pinotex, Sadolin og Nordsjö.

Primære ansvarsområder er at
  • Drive salget til et højere niveau sammen med salgskonsulenterne
  • Udvikle salget og den digitale marketing mod DIY-markedet i samarbejde med Marketing
  • Arbejde på tværs af hele organisationen for at optimere salgsprocesser; samarbejde med kundeservice, demand & supply afdeling, marketing- og finansafdelingen
  • Forberede salgsforecasts til organisationen
  • Kundemøder, aktivitetsplaner etc.
  • Prislister, sortiment og generel support og udvikling i samarbejde med eksisterende kunder


Vi forventer, at du har lyst til kundekontakten og trives med at være i marken; dog vil en række af dine opgaver kunne håndteres via telefon og mail.

Profilen
For at lykkedes med succes i rollen som Key Account manager har du forventeligt erfaring fra en tilsvarende rolle som KAM eller AM. Vi ser gerne, at du har et stærkt kendskab til digitalt salg og således også et godt kendskab til marketing generelt.

Du kommer måske fra detail eller byggemarkedsbranchen og har således kendskab og erfaring med håndtering og udvikling af kampagneplaner mm. Har du erfaring med at sælge ind til kæder via deres hovedkontorer, vil det være en fordel. Forhandling med byggemarkedskæder forventes at blive en del af jobbet.

Som person er du
  • Selvstændig og selvkørende; du skal kunne drive og motivere dig selv
  • Struktureret; du skal planlægge og følge op på egne aktiviteter og kampagner, både internt og eksternt
  • Målrettet, relations opbyggende og kundefokuseret

Du kan levere resultater via gode kunderelationer på kort og lang sigt og evner således at kommunikere med forskellige typer af mennesker. Vi forventer, at du er professionel, seriøs og har en ærlig attitude og formår kontinuerligt at motivere kunder til yderligere udvikling i samarbejde med Akzo Nobel.
Vi antager, at du har en uddannelse i business for at sikre et højt niveau af forretningsforståelse og evne til at operere med kunder om priser, nye produkter, forhandling og marketing. Dansk på skrift og mundtlig højt niveau en nødvendighed, samt evne til kunne begå sig på engelsk mundtlig som skriftligt, da AkzoNobel er en international virksomhed. Herudover kræves det, at man er stærk til MS Office og har generelt nemt ved at arbejde i forskellige IT-systemer, såsom CRM, SAP etc.

Hvad kan vi tilbyde dig i Akzo Nobel?
I Akzo Nobel tilbyder vi en varm og inkluderende atmosfære, hvor vi arbejder sammen som en enhed for at lykkes med vores mål – at blive den bedste indenfor udvikling af farve og beskyttelse i kategorien. Med fokus på diversitet og udvikling, arbejder vi proaktivt med vores kollegaer, for at du kan trives og udvikles. Det er også baggrunden for, at vi er udpeget som én af Sveriges Karriere virksomheder. Vi tilbyder dig et internationalt miljø, hvor du vil arbejde med givende og udfordrende projekter, som vil udvikle dine kompetencer. Du kommer til at arbejde med kompetente og ligesindede kollegaer, som deler dit positive mindset og entusiasme.

Ansøgning
AkzoNobel arbejder sammen med Experis i denne rekruttering, og du er velkommen til at kontakte Christian Larsen, Senior Recruitment Consultant, hvis du har spørgsmål til stillingen.

Vi hilser alle mennesker velkommen fra forskellige baggrunde som ser bæredygtighed, sikkerhed og innovation som vigtige principper. Hvis du har ”Passion for Paint” så send gerne din ansøgning og CV allerede i dag. Vi vurderer ansøgningerne, som de kommer ind.

Vi glæder os til at høre fra dig.

What can AkzoNobel offer you?
If you share our values and ambitions, we can give you a career where your knowledge and ambitions will be recognized and rewarded. You will be working in an international environment with many possibilities to develop, both personally and professionally. You will be offered interesting and challenging projects that open your view and challenges your enterprise. You will be working with likeminded people that share your attitude and enthusiasm.

Read more on www.akzonobel.com
 

Contact
Christian Larsen
+45 45 90 28 00

Attention!

ManpowerGroup and all related companies such as Experis A/S, Right Management, etc. only communicate through official channels and never contact individuals via social media like WhatsApp or Telegram. All applicants must always apply for positions via our website: https://job.experis.dk

We do not request any deposits from candidates to work as temporary workers or in any other matters, and we do not use foreign (Non-Danish) phone numbers. If you encounter such situations or have any doubts, please do not respond and contact us at: [email protected].

About Experis 

A different kind of talent company

Achieving business growth in today’s world means having the right people in place - the professional talent that sets organisations apart from their competition. That’s why companies the world over turn to Experis - a different kind of talent company. We have the deep industry knowledge to understand the challenges organisations face and the access to highly skilled professionals to help companies seize opportunities. 

Transforming challenges into opportunity. Accelerating careers. Propelling business growth. Few companies can match Experis’ scope, history of success and our reputation as the global leader in professional talent and workforce solutions. We operate in more than 50 countries and work with over 80 percent of the Fortune Global 500 deploying 38,000 skilled professionals every day. We know how to find the right professionals organisations need to grow their business. 

Experis accelerates business growth and careers by intensely attracting, assessing and placing specialized expertise in IT and other industries.
We precisely deliver in-demand talent for mission-critical positions, enhancing the competitiveness of the organizations and people we serve. We also apply our expertise to provide a suite of proven workforce solutions that improve our clients' productivity, efficiency and cost containment. 

Experis is a dedicated business unit of ManpowerGroup – a world leader in employment services for more than 60 years, and a recognized pioneer in the industry.  

facebookCreated with Sketch.